ادعای واشینگتن پست: با نقض توافق هسته‌ای از سوی ایران، چرا ما به آن پایبند باشیم؟/ توافق، نمایشی مضح
نوشته شده توسط : مجید

این روزنامه در ادامه نوشت: رسانه‌ دولتی ایران سه‌شنبه از توقف جمع‌آوری سانتریفیوژها در دو مرکز غنی‌سازی بدلیل تذکر گروهی از نمایندگان مجلس به «حسن روحانی،» رئیس‌جمهور این کشور، خبر داد. این در حالی است که ایران هفته گذشته اعلام کرده بود طبق مفاد توافق، جمع‌آوری سانتریفیوژهای غیرفعال را در مراکز «نطنز» و «فردو» آغاز کرده است. واشینگتن پست سپس با طرح ادعاهایی بی‌اساس، ایران را متهم به نقض مفاد برجام کرد و از دولت آمریکا بدلیل سکوت درخصوص این موضوع، مورد حمله قرار داد: «کابینه اوباما برای حصول توافق و حفظ آن به هر قیمتی، نهایت تلاش خود را خواهد کرد و در این راه، حتی اقدامات تهران را نیز توجیه می‌کند.»

نگارنده گزارش سپس در ادامه ادعاهای بی‌اساس خود می‌افزاید: «با این اوصاف، چرا "دشمن" باید از تقلب امتناع کند؟ توافق هسته‌ای یک "نمایش مضحک" است. [طبق برجام]، ایران می‌تواند خود از مراکز هسته‌ایش بازرسی کند. دورنمای آزادسازی 150 میلیارد دلار از دارایی‌های بلوکه شده پس از لغو تحریم‌ها، انگیزه‌های ایران را برای افزایش حمایت‌های خود از هم‌پیمانانش - از جمله «بشار اسد،» رئیس‌جمهور سوریه – تقویت کرده است. ما حتی زمانی که می‌توانستیم، از اهرم فشار برای وادار کردن ایران به آزاد کردن آمریکایی‌های در بند این کشور، استفاده نکردیم.»

«مارک دوبوتیز،» تحلیلگر یکی از مراکز مطالعاتی تندرو در آمریکا و کارشناس تحریم‌های ایران، نیز ادعاهای واهی دیگری مطرح می‌کند: «ایران به بازی خود در زمان اجرای توافق و دوران پس از آن نیز ادامه خواهد داد. آمریکا در برهه کنونی می‌تواند از اهرم فشار علیه این کشور استفاده کند، زیرا بیشتر تحریم‎ها هنوز به قوت خود باقیست. اما به محض لغو آن‌ها و سرازیر شدن میلیاردها دلار از کشورهای اروپایی، انتظار می‌رود ایران الگوی دروغ‌گویی و بازی ماهرانه هسته‌ای خود را به طور مجدد از سر بگیرد.»

روزنامه آمریکایی-صهیونیستی در ادامه با «احمق» خواندن آن دسته از دموکرات‌هایی که برای اجتناب از جنگ، از توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5، حمایت کردند، نوشت: «شما اکنون فرصتی برای جبران اشتباهات و مبرا کردن خود از انتقادها درخصوص این «توافق وحشتناک» دارید؛ توافقی که امنیت ملی آمریکا را تهدید می‌کند، به روابط ما با اسرائیل ضربه زده و باعث شعله‌ور شدن آتش جنگ در خاورمیانه شده است.»

واشینگتن پست در پایان از نمایندگان کنگره خواست کابینه اوباما را درخصوص رفتار ایران به شدت مورد بازخواست قرار دهند و همچنین بدون توجه به مفاد برجام، تحریم‌های ایران را تمدید کنند.    




:: برچسب‌ها: توافق ، ایران ،امریکا ، هسته ای ،دلاوران ایران ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 21 آبان 1394 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: